وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

گوشت آهو

گوشت آهو ,گوشت آهو حلال است,گوشت آهو در بارداری,گوشت آهو قیمت,گوشت آهو در خواب,گوشت آهو به انگلیسی,گوشت آهو حرام است,گوشت آهو خواص,خوردن گوشت آهو در بارداری

گوشت آهو , گوشت آهو حلال است , گوشت آهو در بارداری , گوشت آهو خواص

توضیحاتی در مورد گوشت آهو

گوشت آهو یک گوشت قرمز است و هیچ جای دنیا به وفور مصرف نمیشود. گوشت آهو فوق العاده خوشمزه است و شاید بتوان گفت که طعمی نزدیک به طعم گوشت گاو و گوسفند دارد. گوشت آهو بسیار مقوی است و موادی همچون ویتامین ب3، ویتامین ب6، کلسیم، منیزیم، پروتئین، سدیم، ویتامین ب12 و چربی های مفید دارد. با توجه به این ترکیبات گوشت آهو نسبت به دیگر گوشت های قرمز که چربی های اشباع زیادی هم دارند بسیار مفید تر است. گوشت آهو به دلیل قوت بسیاری که دارد مصرف آن برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه میشود. در این مطلب از سایت جسارت در مورد گوشت آهو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ارزش غذایی گوشت آهو

چربی: 32 گرم کلسترول: 112 میلی گرم پروتئین: 30 گرم انرژی: 158 کیلوکالری کلسیم: 7 میلی گرم منیزیم: 24 میلی گرم آهن: 4.5 میلی گرم ویتامین ها: ویتامین ب3، ب6 و ب12 *مقادیر ذکر شده به ازای هر 100 گرم گوشت آهو است.

اهمیت غذایی گوشت

یکی از عوامل مؤثر در اهمیت غذایی گوشت ، وجود املاح معدنی به ویژه آهن و روی در آن است. .کم خونی ناشی از کمبود آهن در اکثر نقاط جهان اعم از کشورهای در حال توسعه و حتی توسعه یافته در بین انسان ها دیده می شود. زنان به ویژه در هنگام بارداری و عادت ماهیانه و کودکان بیشتر در معرض خطر کمبود آهن قرار دارند. از آن جا که اغلب، آهن به اندازه ی کافی در بدن ذخیره نمی شود، با مصرف به اندازه ی گوشت و فرآورده های آن، می توان از بروز عوارض کمبود آهن جلوگیری کرد. گوشت منبع غذایی مهمی از پروتئین ، ویتامین های گروهB و املاحی مانند آهن، روی، منیزیم و فسفر است. همچنین کمبود روی نیز با عوارضی از قبیل اختلال در رشد قدی و قوای جنسی ، اختلال در رشد جنین، سقط جنین و کم اشتهایی همراه است که در بسیاری از زنان و نوجوانان قابل مشاهده است. روی قابلیت جذب بالایی در بدن دارد.به طور خلاصه می توان گفت که گوشت ماده ی غذایی پروتئینی با ارزشی است. گوشت دارای مقدار زیادی چربی نیز هست.

گوشت آهو و بیماری های کلیوی

گوشت گوزن و آهو بدلیل داشتن ویتامین ب3، ب6 و ب12 در درمان بیماری های کلیوی بسیار موثر است. این مواد از تشکیل هوموسیستئین در بدن جلوگیری میکند. هوموسیستئین سلول های را نابود کرده و بسیاری از بافت ها را از بین میبرد. اگر به اندازه کافی ویتامین های گروه ب را داشته باشد میتواند با تشکیل هوموسیستئین مبارزه کند.

گوشت شتر

گوشت شتر از جهت ترکیب شیمیایی با گوشت سایر دام‌ های اهلی تفاوت دارد. گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو از میزان پروتئین کمتری برخوردار است و از لحاظ شکل ظاهری شبیه گوشت گوسفند است. این گوشت در مقایسه با سایر گوشت ‌ها از سدیم بیشتری برخوردار است، اما میزان پتاسیم آن کمتر است و در مقایسه با گوشت گاو و گوسفند از لحاظ درجهPH بسیار متفاوت می ‌باشد، در نتیجه برای عملیات فرآوری گوشت بسیار مناسب است.گوشت شتر در مقایسه با گوشت گاو میزان کمتری چربی، پروتئین و خاکستر دارد. پروتئین‌ های گوشت شتر فاقد اسیدهای آمینه ضروری نظیر تریپتوفان، والین، لوسین و ایزولوسین و همچنین اسیدآمینه نیمه ‌ضروری هیستیدین به مقدار کافی می ‌باشند. همچنین گوشت شتر در مقایسه با گوشت سایر دام‌ های اهلی دارای سدیم بیشتر و پتاسیم کمتری است که این امر با متابولیسم آب در بدن دام ارتباط مستقیمی دارد و باید افزود که نسبت کلسیم فقط در عضلات ران زیاد است، اما نسبت آهن و رویدر گوشت شتر کمتر از میزان آن در گوشت دام‌ های اهلی دیگر است.

  • نادر بنی عامریان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی