وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۴ ثبت شده است

بدندید

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۲۰ ق.ظ

کانال تلگرام بدندید + عضویت در بدندید

بدندید بخندید,بدندید کانال تلگرام,عضویت در کانال بدندید,کانال تلگرام بدندید چیست,بدندید یعنی چی,بدندید بدونید و بخندید,کانال تلگرام بدندید,کانال بدندید

 بدندید بخندید,بدندید کانال تلگرام,عضویت در کانال بدندید

با توجه به پیشرفت روز افزون تلگرام در بین کاربران اینترنتی همه دنبال کانال های تلگزام جدید و خوب هستند که یکی از  این کانال ها کانال تلگرام بدندید است.بدندید که از ادغام دو کلمه بدونید و بخندید تشکیل شده است طرفداران زیادی را پیدا کرده است. کانال بدندید یک کانال طنز و سرگرمی و اموزشی است و طرفداران زیادی را دارد.نمونه ای از مطالب بدندید

آموزش آداب توالت! این قسمت : اعتیاد از نوع حاد

بدندید بخندید,بدندید کانال تلگرام,عضویت در کانال بدندید

بدَندید=بدونید + بخندید

بدندید بخندید,بدندید کانال تلگرام,عضویت در کانال بدندید

طرف انقدر غرق موسیقی شده که هنوز در جریان نیست داره غرق میشه !

بدندید بخندید,بدندید کانال تلگرام,عضویت در کانال بدندید
بدَندید=بدونید + بخندید

عکسی زیبا از کریسمس برای کوهنوردان

بدندید بخندید,بدندید کانال تلگرام,عضویت در کانال بدندید

کریسمس به سبک کوهنوردها!!

طبق گفته مدیران بدندید این کانال هر شب به کاربرانش جایزه می دهد

لینک کانال : https://telegram.me/bedandid_channel

بدندید

  • نادر بنی عامریان

انبار دیجی کالا کجاست

چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۲۶ ق.ظ

انبار دیجی کالا کجاست

همه چیز در مورد انبار دیجی کالا,انبار دیجی کالا,انبار دیجی کالا کجاست,انبار دیجی کالا چقدر جنس دارد,ظرفیت انبار دیجی کالا چقدر است,آدرس دقیق انبار دیجی کالا,شماره تلفن انبار دیجی کالا,آشنایی با انبار دیجی کالا,قیمت اجناس انبار دیجی کالا چقدر است,ظرفیت انبار دیجی کالا

انبار دیجی کالا,انبار دیجی کالا کجاست

دیجی کالا یک شرکت بزرگ در زمینه فروش آنلاین کالاهای الکترونیک مصرفی است که دارای 300 نفر

پرسنل است و در سال 1385 توسط برادران محمدی تاسیس شده است

انبار دیجی کالا,انبار دیجی کالا کجاست

رمز موفقیت دیجی کالا چیست؟

به نظر بسیاری از کارشناسان از مهمترین رازهای موفقیت دیجی‌کالا از لحاظ فنی، 2 ویژگی مهم مقایسه و نظرات کاربران است. به اعتقادبسیاری از کاربران و مشتریان دیجی کالا این دو ویژگی، برگ های برنده ی دیجی کالا در برابر دیگر رقبانش بوده و هستند.اگر چه این دو ویژگی تنها مزایای این سایت نیستند و توسط دیجی کالا هم ابداع نشده اند اما پیاده سازی درست آن، توانسته است، این سایت را به عنوان اولین و موثقترین مرجع خرید اجناس الکترونیکی  (بخصوص گوشی های همراه) برای من و بسیاری دیگر از  دوستان، آشنایان و همکاران مان تبدیل کند.دیجی کالا بهترین فروشگاه اینترنتی ایران است.چندی پیش، ( به نظر می رسد پس از جذب سرمایه ایی کلان) این کسب و کار اینترنتی، پوست انداخت. هم در معنای و اقعی کلمه، یعنی ظاهر و رابط کاربری اش مدرنتر و زیباتر شد و هم تعدد و تنوع اجناس و کالاهای ارائه شده را بالا برد. حالا شما می توانید ریش تراش و یا بیگودی هم از دیجی کالا بخرید.دیجی کالا در مسیر آمازون حرکت می کند

 

انبار دیجی کالا,انبار دیجی کالا کجاست

تحریم ها شدیدا به نفع دیجی کالا شد.چرا که وجود تحریم ها اجازه حضور غول های همچون amazon و ebay را در ایران نمیداد و عدم وجود رقیب خارجی دیجی کالا را تبدیل به غول اینترنتی ایران کرد.

انبار دیجی کالا,انبار دیجی کالا کجاست

ایده شکل گیری دیجی کالا

برادران حمید و سعید محمدی در سال ۱۳۸۴ هر دو عکاسی دیجیتال را پیگیری می کردند. بعد از جست و جو در اینترنت درباره دوربین ها، دوربین مورد نظر را از بازار جمهوری تهران خریداری می کنند. اما بعد از چند روز پی بردند، لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است. این اتفاق ناخوشایند از تجربه خرید به شکل سنتی، که خیلی قابل اعتماد هم نبود، جرقه اولیه تاسیس شرکت دیجی کالا بود.شاید برای بسیاری از ما نیز چنین تجربه ای پیش آمده باشد ولی خب تفاوت افکار همیشه تفاوت جایگاه ها را به وجود می آورد.

از تاریخچه دیجی کالا چه می دانید

مدیران دیجی کالا از سال ۸۳ تصمیم به راه اندازی دیجی کالا گرفته و در سال ۱۳۸۵ توسط حمید محمدی و سعید محمدی بنیانگذاری شد. پرسنل اولیه دیجی کالا ۵ نفر بودند که تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و طبق گفته مدیران تا پایان سال ۹۳ به ۷۰۰ نفر می رسد. این شرکت در سال ۹۱ پیشنهاد شراکت صندوق سرمایه گذاری سرآوا را پذیرفت. محمدی در مصاحبه ای در سال ۱۳۹۲ مدعی شد که دیجی کالا سهم بیش از ۸۵ درصدی از بازار خورده فروشی آنلاین ایران را در دست دارد.

محیط کاری دیجی کالا

طبقه اول دفتر مرکزی دیجی کالا که بخش خدمات و امور مشتریان نام دارد مدرن و پرنور طراحی شده است. در این بخش مراجعه کنندگان افرادی هستند که از ضمانت ۷ روزه دیجی کالا استفاده می کنند. در این بخش ۱۴ نفر هشت و نیم صبح تا پنج بعدازظهر مشغول به کار هستند و در روز حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر مراجعه می کنند. در این بخش روی هر کدام از میزها یک رایانه قرار دارد تا در صورت نیاز نحوه دسترسی به خدمات آنلاین را به مشتری آموزش دهند. دیجی کالا محصولات را پس هم میگیرد.
طبقه پنجم ساختمان مرکزی دیجی کالا بخش تامین کالا است. به ادعای مدیر تامین شرکت دیجی کالا تمام محصولاتش را از توزیع کننده های موجود تامین می کند و خود وارد کننده نیست. در مرکز تماس و ارتباط با مشتری که در انتهای همان طبقه واقع شده حدود ۳۰ نفر به مشتریان و کاربران دیجی کالا پاسخ می دهند. این بخش به دفتر دوم منتقل شد.بر اساس گزارش مجلهٔ اکونومیست در سال ۲۰۱۴ دیجی کالا با سرمایهٔ ۱۵۰ میلیون دلار در رتبهٔ اول شرکت های اینترنتی ایران قرار گرفت. طبق گزارش واشنگتن پست در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴ میلادی) دیجی کالا روزانه ۳٬۰۰۰ درخواست خرید دارد و در ۱۶ شهر مهم ایران برای پخش محصولاتش شعبه دارد. این شرکت ۴۵۰ کارمند در سال ۱۳۹۳ دارد و تحویل محصولات به مشتریان را کارمندان شرکت به عهده می گیرند. این دو برادر متولد سال ۵۸ هستند و با یک تجربه تلخ از یک خرید سنتی به فکر ایجاد این شرکت افتاده اند. آنها شرکتی تاسیس کردند که در کنار فراهم آوردن محتوای مناسب برای کسب اطلاع از محصولات، بتوانند این محصولات را به صورت آنلاین، به فروش برسانند. آنها کار خود را با تنها دو محصول تلفن همراه و دوربین آغاز کردند و رفته رفته آن را گسترش دادند. امروزه نه تنها تمامی کالاهای دیجیتال را در سبد فروش خود دارند، بلکه محصولاتی چون ساعت، کتاب و رسانه نیز به سبدشان افزوده شده است. حدود دو سال قبل یکی از سرمایه گذاران خطر پذیر برای این شرکت سرمایه گذاری کرد که نتیجه بسیار خوبی را برای آنان به همراه داشت. چندی پیش اکونومیست در مقاله ای ارزش شرکت دیجی کالا را بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار برآورد کرد. این دو برادر از ابتدای تاسیس این شرکت تاکنون روزانه به طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ ساعت کار کرده اند و معتقدند اگر هم اکنون کسی تصمیم به تاسیس یک شرکت یا تجارتی به شکل استارت آپ بگیرد، باید روزانه ۱۸ ساعت در روز برای چندین سال کار کند تا به نتیجه خوبی دست پیدا کند.دیجی کالا را می توان جزو خوش نام ترین شرکت های ایران نامید

انبار دیجی کالا,انبار دیجی کالا کجاست

با مدیران دیجی کالا بیشتر آشنا شوید

حمید محمدی، لیسانس صنایع از دانشگاه خواجه نصیر و فوق لیسانس ام بی ای از دانشگاه علم و صنعت است و سعید محمدی، لیسانس مکانیک و فوق لیسانس ام بی ای از دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی است.

انبار دیجی کالا,انبار دیجی کالا کجاست

انبار دیجی کالا

امکان ندارد در بدو ورود به انبار دیجی‌کالا شگفت‌زده نشوید. محیطی که وارد آن شدیم چه به لحاظ کیفی و چه کمی بسیار فراتر از تصورم بود. محیطی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع که در آن سوله‌ای به مساحت پنج هزار متر مربع ساخته شده بود. در قسمت ورودی نگهبان‌هایی خوش‌پوش و نونوار پذیرای ما بودند و در قسمت راست اتاقی تعبیه شده بود که کمدهای بسیار منظمی در آن وجود داشت و مخصوص کارکنان بود. در این ساختمان هم خبری از دیوار نیست و شیشه‌ها حائل میان اتاق‌های مختلف هستند. سوله یک ورودی و یک خروجی اصلی دارد. دو در بزرگ که یکی در سمت راست مربوط به آوردن بار است و دیگری که پیک‌ها، کامیونت‌های پست و تیپاکس در آنجا محصولات را بارگیری می‌کنند تا به دست مشتریان برسانند. یک در هم در وسط مجموعه قرار دارد که کارکنان بیشتر از آنجا ورود و خروج می‌کنند.انبار دیجی کالا بسیار وسیع و مدرن است و در خیال نمی گنجد.جایی در مقابل غلتک‌ها، کالاها و قفسه‌های متعدد سعید مختصری از روند شکل‌گیری سفارش و تامین کالا را برایمان بیان می‌کند:«پس از مشخص شدن طبقه‌بندی کالاها، فهرست کالاها از بازاریابی به واحد بازرگانی می‌رود و پس از مذاکره با عرضه‌کننده‌ها و تامین‌کننده‌ها کالاهای توافق‌شده خریداری می‌شوند و به انبار که اینجا باشد، تحویل داده می‌شود. پس از ثبت در سیستم نرم‌افزاری برای هر محصول بارکد و شماره سریال مخصوص تولید می‌شود و با توجه به اندازه و سایز آن در محل مناسبی از انبار قرار می‌گیرد. پس از آمدن سفارش به وسیله نرم‌افزار‌های ویژه انبارداری صورت کالاها برداشته می‌شود و بعد از بسته‌بندی و با توجه به نشانی سفارش‌‌دهنده مشخص می‌شود که محصول از چه طریقی به مشتری رسانده شود.»

انبار دیجی کالا,انبار دیجی کالا کجاست

دیجی کالا وقتی در فضای بیرون از شرکت‌گردی با برادران موسس دیجی‌کالا گپ می‌زنیم مشخص است که باور دارند تازه آغاز راهند و باید توسعه پیدا کنند:«تمرکز جدی ما روی بخش‌های محصول و تکنولوژی است و بنا داریم بهترین استعدادها را با هر مکانیسم و قیمتی به دیجی‌کالا بیاوریم. از دید ما دیجی‌کالا می‌تواند نماد تکنولوژی وب در ایران باشد و بهترین محیط برای کار کردن هر کسی با هر تخصصی است که دیجی‌کالا به آن نیاز دارد.»رسیدن به یک سرمایه‌گذار بیرونی از دید سعید ارتباط چندانی به تغییر عطش شرکت برای توسعه ندارد:«در فرآیند توسعه برای دیجی‌کالا، سرمایه‌گذاری صرفا مادی نیست و از نظر ما مساله حائز اهمیت این بود که همواره یک شریک استراتژیک وارد مجموعه شود تا به فرآیند رشد در دیجی‌کالا کمک کند. به اعتقاد ما مجموعه سرآوا از همین جنس بود و الان هم هست. سرآوا برای دیجی‌کالا بیشتر نقش یاری‌دهنده به فرآیند رشد را دارد تا یک سرمایه‌گذار صرف.»طی حرف‌هایی که درباره وسواس‌شان برای ورود یک سرمایه‌گذار جدید می‌زنند می‌توان واقعا رد این حساسیت‌ها را دید:«هنوز می‌بینیم طرز تفکرهای سنتی نسبت به مدیریت شرکت‌ها وجود دارد و به نظر ما یکی از دلایل اصلی اینکه شرکت‌های آی‌تی شکل می‌گیرند و عملا پس از مدتی دچار افول می‌شوند، این است که تمایل چندانی ندارند از فرمول‌های بین‌المللی‌ای که جواب داده‌اند و منطبق بر روند رشد هستند، پیروی کنند. بسیاری از شرکت‌های آی‌تی هستند که جلسات هیات مدیره‌ و مجامع‌شان حول محور بحث سوددهی می‌چرخد؛ اینکه سال پیش چقدر سود دادیم یا سال بعد چقدر سود خواهیم داد که این نوع نگاه برای رشد و پیشرفت استارت‌آپ‌ها در حوزه آی‌تی اصلا مناسب نیست. البته باید ذکر کرد علت اصلی این موضوع آن است که شاید در فضای اقتصادی اخیر ثبات اقتصادی وجود ندارد و هیچ کس حاضر نیست نقد را به نسیه بفروشد و سود را فدای آینده کند.»خیلی قاطع به جذابیت فروشگاه فیزیکی جواب منفی می‌دهند و استدلال‌شان برآمده از تجربه است:«فروش در فضای فیزیکی با استراتژی‌های ما کاملا در تضاد قرار دارد چون روح دیجی‌کالا آنلاین و فرهنگ آن یک فرهنگ کسب و کاری مدرن است و اینها هیچ‌گاه با یکدیگر آشتی نخواهند کرد. اگر بخواهیم کالایی را به لیست فروش در سایت اضافه کنیم، حتما آن را به شیوه دیجی‌کالایی عرضه خواهیم کرد. وقتی می‌گویم دیجی‌کالایی منظورم این است که محتوا در آن نقش پررنگی دارد و نقش دستیار خریدی دیجی‌کالا همچنان در آن گروه‌ها حفظ خواهد شد.»روحیه فروشگاهی در جمع دونفره آنها به معنای همان احترام مقدس‌شان به مشتری است. حمید در این‌باره به آمار و ارقامی اشاره می‌کند و می‌گوید:«منابعی که قصد داریم برای توسعه در خصوص دیجی‌کالا صرف کنیم، در حوزه‌های افزایش کیفیت در تجربه مشتری به عنوان یک موضوع بسیار بااهمیت خواهد بود و می‌توانم بگویم بیش از نیمی از منابع دیجی‌کالا در یکی دو سال آینده صرف موضوع افزایش کیفیت تجربه مشتری خواهد شد.»درباره نداشتن اپلیکیشن یا حضور موبایلی اصلا از خود ضعف نشان نمی‌دهند و معتقدند دیجی‌کالا هیچ گاه موج‌سوار نبوده است:«شرکت‌های زیادی را می‌بینیم که دستپاچه وارد برخی پارادایم‌های جدید تکنولوژی می‌شوند. برای مثال در خصوص موبایل اپلیکیشن این جریان را زیاد مشاهده می‌کنیم. اتفاقی که در ایران در حوزه موبایل افتاده، این است که در خیلی جاها شرکت‌ها بدون مطالعه وارد این حوزه شده‌اند. بخش عمده‌ای از ورود شرکت‌ها به بحث موبایل در واقع واکنشی است که آنها صرفا خواسته‌اند به دلیل حضور در این فضا داشته باشند. در پایان باید بگویم به زودی حتما موبایل اپلیکیشن و شیوه‌های پرداخت جدید قابل قبولی راه‌اندازی خواهد شد.»پس از خوردن یک چای در اتاق کنفرانس با مهدی رضایی همراه شدیم تا بتوانیم فرآیندها را به صورت تصویری با گفته‌های محمدی تطبیق دهیم. رضایی را در ساختمان ارسباران هم رویت کرده بودیم ولی وقتی او را در مرکز پردازش دیدیم متوجه شدیم به عنوان مدیر این بخش، وظیفه سنگینی بر دوشش‌ است: «در این مرکز پنج هزار متر فضای انبار داریم و در مجموع، حدود هزار متر فضای اداری وجود دارد. هر کالا یک شماره سریال مختص به خود می‌گیرد و پس از مشخص شدن سفارش به بخش بسته‌بندی می‌رود تا به نشانی مورد نظر فرستاده شود.» بسته‌بندی‌های شهرستان و تهران کاملا با هم متفاوت است و ۶۰ موتورسوار به طور مستقیم با دیجی‌کالا برای پوشش مناطق مختلف تهران کار می‌کنند که لجستیک دیجی‌کالا را تشکیل می‌دهند:«به دلیل اینکه برای سفارش‌های شهرستان مسیر طولانی‌تر است، در نتیجه احتمال آسیب محصولات هم بیشتر است و به خاطر همین برای سفارش‌های مربوط به شهرستان‌ها از بسته‌بندی محکم‌تری استفاده می‌کنیم.»کالاهای حجیم و کوچک‌تر به شکل منظمی از یکدیگر مجزا شده‌اند و می‌توان با تابلوهای بزرگ رنگی که هر بخشی را مشخص کرده‌اند، به راحتی فهمید هر یک از گروه‌ها مشغول انجام چه کاری هستند.در مجموع به صورت همزمان همیشه دست‌کم ۲۰ هزار کالا در انبار وجود دارد که ۱۰ هزار عدد از آن کالاها در حال گردش است. عمده کارها به شکل مکانیزه انجام می‌شود و نقاله‌ای که دو طرف کارخانه را به شکل طولی به هم وصل می‌کند، کار جابه‌جایی کالاها را انجام می‌دهد. پس از بازدید از فرآیند سفارش و تامین کالا، رستوران خوشرنگ و دیوارهای شیشه‌ای مجموعه را هم از نظر می‌گذرانیم تا به یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های دیجی‌کالا که حکم قلب را برای آنها دارد، نزدیک ‌شویم: واحد تولید محتوا.

انبار دیجی کالا,انبار دیجی کالا کجاست

انبار دیجی کالا

  • نادر بنی عامریان