التهاب کف پاشنه پا

التهاب کف پا ,التهاب کف پا,التهاب کف پا درمان,التهاب کف پاها,التهاب کف پا از چیست,التهاب پاشنه پا,التهاب تاندون کف پا,علت التهاب کف پا,التهاب فاسیای کف پا,التهاب غلاف کف پا,التهاب کف پا چیست,التهاب نیام کف پایی,درمان التهاب کف پا,درمان التهاب تاندون کف پا,درمان التهاب فاشیای کف پا

التهاب کف پا

توضیحاتی در مورد التهاب کف پا

هرکدام از پاها شامل 26 استخوان است که دوقسمت کمانی را تشکیل داده است کمان طولی که در راستای پا وکمان عرضی که درعرض پا قرارگرفته است استخوان های ناحیه کف پا در ابتدا بوسیله یک قالب و بوسیله رشته های فیبری که به عنوان لیگامان شناخته شده است به یکدیگر متصل شده اند ماهیچه های پا که بافت های سخت و محکمی است و به عنوان ماهیچه های کف پا شناخته شده است دومین ناحیه ای است که از پا نگهداری و پشتیبانی می کند. همچنین وسایل کمک درمانی مانند پدهایی برای کف پا وجود دارد که می تواند از وارد شدن فشار روی کف پا جلوگیری کند و نقش ضربه گیر را ایفا کند. درد کف پا معمولا بر اثر عملکرد اشتباه یا واکنش هر کدام از ساختارهای کف پا ایجاد میشود. با پیشرفت های کنونی درمان درد کف پا بسته به دلیل و علل آن امکان پذیر است. گاهی ورزش های کف پای صاف و حتی ماساژ کف پا نیزمی تواند در درمان درد کف پا مثر باشد.

درمان التهاب کف پا

دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصب و عضله پیرامون درد و ورم کف پا در هنگام کار و ایستادن اظهار کرد: در این رابطه علت های مختلفی دخیل هستند. یکی از عوامل اضافه وزن فرد است. هر چه وزن بیشتر باشد فشاری که به نقاط پائین تر بدن وارد می شود بیشتر از نقاط بالایی است. عامل دوم ضعف عضلانی است. عضلات قوی فشار را از روی مفاصل و بدن کم می کنند. افراد چاق هم ممکن است دچار کمبود عضله باشند. عامل بعدی مدت زمان ایستادن روی پاهاست. هرچه مدت ایستادن روی پاها بیشتر باشد فشار روی پاها بیشتر می شود. واریس هم می تواند باعث ورم و درد کف پا شود. هر چه واریس پا بیشتر باشد تجمع خون و آب در پاها بیشتر و تورم و درد بیشتر می شود. خوبی درخصوص درمان درد و تورم کف پا بیان کرد: مدت زمان زیادی روی پاها نایستید. وزن اضافه را کاهش دهید. عضلات بدن بویژه کف پا را تقویت کنید. با راه رفتن متنوع عضلات کف پا را قوی کنید. برای مثال تعدادی گام روی پاشنه، چند گام روی لبه بیرونی پا، چند گام روی پنجه پا راه روید یا سعی کنید وسایلی را با انگشت پا جمع کنید. این تمرینات باعث تقویت عضلات کف پا می شود. در ضمن ماساژ می تواند خیلی کمک کننده باشد. وقتی تورم بوجود می آید یعنی آب میان بافتی جمع شده است. این وضعیت با ماساژ آرام آرام بهبود پیدا می کند و خون تازه در بافت ها جریان پیدا می کند و توصیه آخر اینکه از کفش مناسب استفاده شود.

سوزش و التهاب کف پا

پزشک برای تشخیص اطلاعاتی در مورد شرح کامل سلامتی بیمار کسب میکند در صورت نیاز بیمار را به صورت فیزیکی معاینه می کند پوشیدن کفش های ورزشی در هنگام معاینه می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار پزشک قرار دهد. ارزیابی های پزشک در ادامه ذکرشده است: 1- هر دو پا به صورت فیزیکی و دیداری بوسیله پزشک معاینه میشود پزشک با حرکت و لمس پا و کف پا با دست و ایجاد فشار بر این نواحی هر گونه ضعف، بدشکلی یا تغییر در استخوان های پا را ارزیابی میکند. 2- پزشک عملکرد ماهیچه های پا را ارزیابی میکند این ارزیابی بوسیله حرکت و نگهداشتن پا در مقابل یک جسم سخت انجام می شود همچنین پزشک از شما درخواست میکند راه بروید، بایستید یا حتی بدوید در صورتیکه با انجام این کارها درد کف پا ایجاد شود دلیل بروز درد مشخص می شود 3- عصب های پا هم برای ارزیابی هرگونه آسیب دیدگی در این ناحیه بررسی میشوند 4- آزمایش های عکس برداری اشعه ایکس ،ام آر آی یا اسکن استخوان ها می تواند به تشخیص هر گونه تغییرات در استخوان ها کمک کند.

بیماری التهاب کف پا

درد و ضعف معمولا همراه با کشیده شدن کف پا در ناحیه پایین پا رخ میدهد. درد کف پا باعث کاهش کشش و انعطاف کف پا میشود و زمانیکه پا حرکت میکند درد کف پا افزایش یابد. درموارد شدید زمانیکه روی کف پا فشار وارد شود درد افزایش میابد بروز دردهای خاص که منجر به ضعف در کف پا میشوند نشان دهنده مشکل و اختلال در ناحیه خاصی از پا است. دردی که هنگام حرکت ایجاد میشود نشان میدهد که اختلال در نقاط خاصی از بدن تاثیر گذاشته است. استخوان ها ولیگامان ها مفصل را ساخته اند واستخوان ها بوسیله لیگامان ها به یکدیگر متصل شده اند. کشیدگی معمولا در لیگامان ها ایجاد میشود درقسمت کف پا لیگامان هایی در انتهای کف پا قرار دارند این لیگامان ها استخوان ها را به استخوان های دیگر در طرفین و انتها متصل کرده اند هر گونه ضعف و بی حسی در مفصل نشان دهنده رگ به رگ شدن کف پا است.

علت التهاب کف پا

کف پا اولین ساختار در بدن است که هنگام راه رفتن فشارهای وارد شده از بدن را جذب میکند و به محیط بیرون منتقل میکند زمانیکه اتفاقی برای این ناحیه بیفتد باعث ایجاد درد سینه پا و درد در کف پا و آسیب دیدگی دراین مفصل میشود. علت درد کف پا دلیل های متعددی دارد از جمله: فشارهای مستقیم براثرضربه رگ به رگ شدن لیگامان ها کشیدگی ماهیچه ها مشکلات بیومکانیکی مانند صافی کف پا استفاده بیش ازحد ازمفصل آرتروز التهابی گرفتگی ماهیچه های کف پا ازجمله دلایلی هستند که منجر به درد و گزگز کف پا میشود. بیماری خار پاشنه پا یکی از علل درد پاشنه پا است که با درد و التهاب لیگامان بلند و ضخیمی، موسوم به فاشیای پلانتار، همراه است که از ابتدا تا انتهای کف پا کشیده شده است و استخوان پاشنه را به پنجه و انگشتان وصل می‌کند. درد زیر انگشتان پا

درد و التهاب کف پا

آسیب دیدگی کف پا یکی ازرایج ترین علل درد کف پا است. ماهیچه های کف پا بافت های اتصال ضخیمی هستند که باعث حفاظت ازکف پا در پایین پا شده است این ناحیه از قسمت پاشنه پا به سمت استخوان متاتارسال درجلوی کف پا امتداد دارد زمانیکه کف پا دچارآسیب دیدگی شود منجر به التهاب میشود و در نهایت درد در کف پا ایجاد می شود. کشیدگی، رگ به رگ شدن، کبودی وشکستگی براثر یک فشار یا ترکیبی از فشار ها روی پا ایجاد میشود آسیب دیدگی هایی مانند زمانیکه فردی برروی پای شما پا میگذارد فقط باعث کبودی پا نمیشود بلکه میتواند منجربه آسیب دیدگی ساختارهای اولیه و ثانویه پا شود تعداد زیادی از ماهیچه های ناحیه تحتانی ساق پا به ناحیه پا یا نزدیک کف پا متصل شده اند. آسیب دیدگی یا گرفتگی ماهیچه ها میتواند منجر به مشکلات بیومکانیکی و در نهایت درد کف پا شود. آسیب دیدگی های کف پا ممکن است بر اثرضربه تکی، پیچ خوردگی و ضربه های مکرر پا ایجاد شود و در نهایت منجر به شکستگی شود. رگ به رگ شدن کف پا زمانی ایجاد میشود که لیگامان های کف پا که استخوان های این ناحیه را به یکدیگر متصل کرده اند بیش از حد کشیده شوند و فیبرهای آن پاره شوند. آسیب دیدگی های ماهیچه های پا هم ممکن است با کشیدگی، استفاده بیش ازحد مفصل، تحمیل وزن زیاد روی پا، کبودی یا بریده شدن پا ایجاد شود. همچنین زمانیکه کف پا بر اثر حرکات مکرر فشارهای زیادی را تحمل کند می تواند منجر به بیماری آرتروز شود. آسیب دیدگی های مکرری که بر اثر ایجاد ضربه های خفیف بر ناحیه کف پا تاثیر میگذارد می تواند منجر به شکستگی ناشی از فشار، درد کف پا و آرتروز های مزمن شود. آسیب دیدگی های ناشی از ضربه های جزئی زمانی ایجاد میشود که ساختارهای بدن تحت فشار قرار می گیرد. مواردی که می تواند منجر به این گونه آسیب دیدگی ها شود عبارتند از دویدن روی سطوح ناصاف که یا خیلی سخت یا خیلی صاف است، دویدن با پوشیدن کفش های نامناسب و بی کیفیت که فشارهای وارد شده را جذب نمی کند یا انجام مسابقات سخت و طولانی مدت یا انجام فعالیت های مکرر است.

التهاب کف پا

برای توصیف درد کف پا از ۴ درجه‌بندی استفاده می‌شود: درد تنها در هنگام فعالیت درد قبل و بعد از فعالیت که تأثیری بر کارایی فرد ندارد درد قبل و بعد و در هنگام فعالیت که بر روی کارایی ورزشی فرد تأثیر دارد درد بسیار شدیدی که انجام فعالیت را ناممکن کرده

التهاب کف پا چیست

درد کف پا می‌تواند هریک از علائم زیر را شامل شود: یک تیر کشیدن مبهم و مداوم (اگر رباط کشیده شده باشد) تورم یا حساسیت به لمس در پا قرمزی و یا کبودی در صورت آسیب جدی‌تر احساس ناراحتی هنگام قرار دادن وزن بر روی پا درد شدید هنگام چرخش و یا دست‌کاری پا حساسیت به لمس در صورت فشار دادن پا

التهاب تاندون کف پا

کشیدگی و پارگی تاندون‌ها و رباط‌های پا می‌تواند بر اثر یک حادثه شدید و ناگهانی یا بر اثر وارد شدن فشار‌های مداوم و مکرر به پا باشد. کشیدگی رباط معمولاً در محل وصل شدن رباط به استخوان (در هر دو طرف رباط) و در کناره‌های رباط ایجاد می‌شود. احساس درد متمرکز و بی‌ثباتی مفصلی از علائم کشیدگی و پارگی رباط هستند.

التهاب کف پا درمان

زمانیکه شما برای اولین بار با درد در کف پا و پا مواجه شوید می توانید با استفاده از درمان های خانگی شامل استراحت، یخ، بستن مفصل یا بالا نگهداشتن پا درمان شوید. مصرف داروهای مسکن بدون تجویز پزشک هم برای کاهش درد و ناراحتی موثراست. استراحت مفصل باعث جلوگیری از ایجاد فشار بر این ناحیه میشود و به آن فرصت بهبودی میدهد. کمپرس های یخ نباید بیشتر از20 دقیقه بر مفصل استفاده شوند یخ را باید در داخل یک حوله قرار دهید و روی پوست خود بگذارید قراردادن یخ به صورت مستقیم روی پوست باعث سوختگی پوست میشود استفاده کمپرس های یخی که در داروخانه ها به فروش میرسد توصیه نمیشود زیرا این بسته ها بیش ازحد سرد هستند. بستن و بالاگرفتن مفصل باعث جلوگیری ازهرگونه تورم در بافت ها میشود.برخی از تمرینات ورزشی نیز میتواند در کاهش درد کف پا مؤثر باشد.

التهاب کف پا از چیست

“درد قوس پا” اصطلاحی است که برای توصیف وجود درد در کف پا به کار می‌رود. هنگامی‌که فرد به درد کف پا مبتلا می‌شود، معمولاً بافت‌های نرم او در میانه کف پا دچار التهاب می‌شوند. قوس کف پا توسط یک بافت محکمی (رباط) شکل می‌گیرد که استخوان پاشنه پا را به انگشتان متصل می‌کند، این بافت محکم رباط” پلانتار فاسیا ” نام دارد. این رباط در مکانیک مناسب پا و توزیع وزن از پاشنه تا انگشتان پا نقش مهمی دارد.

التهاب پاشنه پا

افرادی که کف پای صاف دارند، قوس کف پای آن‌ها کوتاه است و یا رباط کف پای آنها بیش‌ازحد منعطف است در معرض ابتلا به چرخش مچ پا به داخل هستند. چرخش مچ پا به داخل موجب بروز مشکلاتی در بدن می‌شود. از آنجایی که قوس کف پای شما به خوبی فشار وارد شده به بدن در هنگام راه رفتن را جذب نمی‌کند، پای شما به سمت داخل چرخش پیدا می‌کند و به دنبال چرخش مچ پا، به ترتیب زانو، ران پا و لگن نیز از راستای طبیعی خود خارج می‌شوند.

التهاب غلاف کف پا

التهاب غلاف کف پا یا اصطلاحاً پلانتار فاسیا یکی از شایع‌ترین علل درد پاشنه است. این وضعیت شامل درد و التهاب دسته ضخیمی از بافت ها به نام پلانتار فاسیا است که در سراسر کف پا کشیده شده و استخوان پاشنه را به انگشتان متصل می‌کنند. التهاب پلانتار فاسیا معمولا باعث درد تیر‌کشنده‌ای می‌شود که معمولا با اولین قدم‌ها روی زمین در صبح رخ می‌دهد. هنگامی که پاهایتان را بلند می‌کنید، درد التهاب پلانتار به طور معمول کاهش می‌یابد اما پس از مدتی ایستادن و یا برخاستن از حالت نشسته دوباره بازمی‌گردد.

التهاب فاسیای کف پا

فاسیت پلانتار (التهاب رباط کف پا) نام خود را از فاسیای پلانتار می‌گیرد که رباطی در کف پا است. با گذشت زمان، وارد شدن فشار زیاد به این رباط باعث کشیده شدن بیش ا حد، پارگی و التهاب آن می‌شود.درد پاشنه به علل متفاوتی ایجاد میشود ولی شایعترین علت آن فاسئیت پلانتار Plantar fasciitis است. فاسئیت پلانتار بیماری بسیار شایعی است بطوریکه حدس زده میشود حدود ده درصد از افراد به نوعی در طول زندگی خود درگیر این بیماری میشوند. این بیماری بر اثر التهاب فاشیای پلانتار بوجود میاید ولی فاشیای پلانتار چیست و کجاست.

بیشتر بخوانید : التهاب تاندون دست ♥ التهاب تیروئید طب سنتی ♥ قرمزی و التهاب کنار ناخن