وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

وبلاگ نادر کده

علل خارش و سوزش چشم

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸ ق.ظ

علل خارش و سوزش چشم

عفونت هایی نظیر pinkeye می تواند ویروسی، باکتری یا قارچی باشد. شما به طور تصادفی می توانید چشمانتان را ببوسید و چشمان خود را بسوزانید چشمان شما می توانند حتی وقتی که بیش از حد به نور خورشید در معرض نور آفتاب قرار می گیرند، شما ممکن است یک عفونت ویروسی یا باکتریایی داشته باشید، یک سرماخوردگی یا آلرژی داشته باشید که می تواند چشم ها را تحریک کند و خشکی مزمن و دوره ای چشم نیز ممکن است باعث تحریک شود. چشم هنگامی که شما سوزش مزمن یا مکرر را تجربه می کنید و هیچ چیز برای بهبودی آن به شما کمک نمی کند، زمانی که با مواد شیمیایی سوزانده می شوید یا چشم هایتان قرمز می شوند و زمانی که چشم ها باعث ایجاد ترشحات و خونریزی می شوند، باید به پزشک خود مراجعه کنید.
درمان گیاهی چشم های سوختن

از منابع غذایی حاوی ویتامین A استفاده کنید. ویتامین A برای سلامت چشم ضروری است، به عنوان مثال، یک لیوان 240 کیلو گرم از آب هویج، 8 برابر نیاز روزانه ویتامین A. منابع غنی از ویتامین A شامل کبد، هویج، کدو تنبل، کتانو، زردآلو، کدو تنبل آب میوه، برنج، چغندر، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و دیگر سبزیجات سبز تیره و سبز، شیر و زرده تخم مرغ.
قرمزی و سوزش چشم

اگر چشمها را لمس کرده و فشار دهید، قرمزی و قرمزی و همچنین سوزش و خارش در محیط آلوده یا در طول فصل آلرژی را مشاهده خواهید کرد. امروزه، با سن ارتباطات، اکثر مردم از فناوری رایانه استفاده می کنند. و حتی برخی از آنها، با توجه به کارشان، به طور مداوم در کامپیوترهایشان خیره می شوند. به این ترتیب، لازم است نقاط خاصی را مشاهده کنید تا از آسیب رساندن به بخش مهم و حیاتی بدن جلوگیری شود. اختلال بینایی موقت مانند چشم تار، سردرد تنش عضلانی. چشمک زدن کافی نیست، زیرا پلک خیلی تحریک شده است. 1. در آفتاب، عینک آفتابی را در چشم خود بپوشانید. نور آفتاب شدید سبب دید و خستگی چشم می شود. 2. اگر در طول کار به طور مداوم به کار (مانند کار با کامپیوتر و یا خواندن یک کتاب) نگاه کنید، چشم هایتان را هر چند ساعت بیدار کنید. از جای خود بلند شوید، بدن خود را بکشید و اطراف نگاه کنید. 3- در هنگام مطالعه یا کار، نور محیط کافی باشد. نور نور (شدید یا ضعیف) بهترین نور است. نور قوی چشمان شما را می کشد 4. از یک لامپ سفید در خانه مانند لامپ فلورسنت یا لامپ استفاده کنید. در صورت امکان، آنها را در محل کار خود استفاده کنید، زیرا آنها برای چشم بهتر هستند.
چقدر خوب است که چشمان خود را بسوزانیم

خیار میوه دارای خواص ضد عفونی و ضد اکسید کننده است که می تواند به شما کمک کند چشم خود را بسوزانید و همچنین التهاب و تحریک چشم را کاهش دهید. طبیعت خنک کننده خیار نیز به کاهش خستگی و سیاه شدن زیر چشم کمک می کند. یک خیار بخورید و آن را دور بریزید، آنرا 20 دقیقه بگذارید، سپس آن را در فریزر قرار دهید و آن را برای 10 دقیقه در چشم خود قرار دهید، آن را 4 یا 5 بار در روز تکرار کنید، و به جای خیار می توانید از سیب زمینی برای درمان خارش استفاده کنید . شیر نیز یک درمان سوزاننده برای چشم شما است و ناراحتی چشم شما را کاهش می دهد و چربی شیر نیز برای خستگی بسیار آرامش بخش است. بعضی از پنبه ها را به شیر سرد بمالید و در اطراف چشم خود اعمال کنید، این کار را یک بار در صبح و یک بار در شب انجام دهید. شما همچنین می توانید برخی پنبه را به شیر بریزید و سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه در چشم های بسته خود اعمال کنید. این را روی یک اثر خنک کننده فوری برای قرمزی قرار دهید، آن را 3 تا 4 بار در روز انجام دهید.
سوزاندن چشمان و پاره شدن

خارش، سوزش و قرمزی در داخل و اطراف چشم یک مشکل رایج است و برای درمان سوزش چشم بسیار مزاحم است. علائم خارش و سوزش چشم می تواند قرمزی چشم، چشم های آبدار و حساسیت به نور باشد. علت اصلی خارش چشم و تحریک یک واکنش آلرژیک یا یک عفونت است، اما علل دیگری مانند چشم خشک، لنزهای تماسی، سلامت چشم بد، استفاده نامناسب از لوازم آرایشی و برخی از مواد خارجی مانند گرد و غبار، گرد و غبار، شن و ماسه .
چشم چیست؟

چشم مانند هر عضو دیگر بدن نیز دارای مشکلات و بیماری است. بسیاری از این مشکلات به سادگی قابل حل هستند. یکی از این مشکلات، تحریک چشم، از جمله سوزش، تحریک و قرمزی است. این موارد عبارتند از: التهاب دیدگی کامپیوتری (CVS) آلرژی ناراحتی ناشی از لنزهای تماسی چشم چشم التهاب چشم و محرک چشم عفونت اشک صورتی (conjunctivitis)
سوزاندن چشمان

رز یکی از موثر ترین روش های خانگی برای درمان التهاب چشم است و چشم را سرد می کند. گل رز نیز کمک می کند تا چشم های خسته خود را آرام کنید و برای پف کردن و درمان سیاه چشم بسیار موثر است. چشمان خود را 2 بار در روز با آب گل رز بریزید. همچنین می توانید از آب گل رز به عنوان قطره چشم استفاده کنید. دو یا سه قطره آب گل رز را دو بار در روز استفاده کنید. راه دیگری برای درمان سوزش چشم این است که بعضی از پنبه ها را بشویید تا آب گل رز را بشکنید و آن را به مدت 20 دقیقه در چشمان بسته قرار دهید، آن را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید.

  • نادر بنی عامریان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی